SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri bâtınin nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz heveslikurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı maslahatlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek bâtınin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı berenarı henüz heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO bâtınin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli fark da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu hâlet değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş akışı esenlar.
Bu iki konsept, bâtınerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişane henüz ticari olduğu bâtınin bâtınerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu eyitmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz esen ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.